marți, 22 noiembrie 2011

Locomotivele mele cu abur

Locomotiva BR 18.3 DR sau PACIFICUL


Locomotiva care a tractat ORIENT EXPRESS-ul pe ruta PARIS-ISTANBUL
Date tehnice:
Numerotare:
DRG 18301-303
DRG 18311-319
DRG 18321-328
Număr fabricate 20
Producator: Maffei, München
Anul fabricatiei : 1918-1920
Au iesit din serviciu in anii: 1948 - 1974
constructie : H4V 2'C1 "
Tip: S 36.17
Ecartament: 1435 mm (ecartament standard)
Lungimea peste tampoane: 23 230 mm
Boghiu interaxă: 2.300 mm
Ampatament fix: 4360 mm
Ampatament total: 12 310 mm
Greutatea goala: 87.50 t
Greutate de servici: 97.00 t
Greutate tender: 53.40 t
Sarcina pe osie: 17.80 t
Viteză maximă: 140 kmh
Puter : 1950 Kw
Diametrul roţilor din faţă: 990 mm
Diametrul roţilor din spate: 1.200 mm
Tipul de comandă: Heusinger
Numărul de cilindri: 4
Diametrul cilindrului: 680 mm
Presiune in cazan : 15 bar
Nr. de tuburi de incalzire: 170
Numărul de tuburi de fum: 34
Tip Tender: 2'2 "T 29.6
Alimentare cu apă: 29,6 m³
Capacitate rezervor tender : 9 tone de cărbune
Tipul frinei la locomotiva: Westinghouse
Încălzire tren: abur



Locomotiva din imagine este produsa de LILIPUT si este la scara 1:87 (HO)
Detalii fine si inscriptionari corecte , locomotiva are lumini si se poate digitaliza cu fum si sunet specific acestui tip de locomotiva

BR 65 - 018 DB ( Fleischmann)

Seria de locomotive BR 65 construite dupa cel de-al doilea razboi mondial atit pentru DR cit si pentru DB .
Aceasta locomotiva este cu cazan sudat si cabina inchisa.
Avea o viteza maxima de 85 km/h si o greutate pe osie de 17t iar lungimea intre tampoane 15 475 mm. Diametrul rotilor motoare 1500mm. Fabricat de Krauss Maffei Munchen
Au fost produse un numar de 18 bucati cu aceasta serie.
Avantajele acestui tip de locomotiva era ca avea putere mare de acceleratie si tractiune mare in panta , urca foarte lejer anumite pante cu o inclinatie destul de mare .

Locomotiva cu abur BR 52
Poze
Si un Ex BR 52 care a circulat pe la noi sub numarul 150 1105 CFR si acum se afla la Muzeul locomotivelor cu abur de la Sibiu unde rugineste incet si sigur.

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Si tenderul tip barca
Photobucket

Si asemanarea dintre cele 2 locomotive
Photobucket

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu